~ Pelgrim apparatuur gekocht? Deel foto's van jouw keuken en maak kans op een exclusieve BergHOFF messenset! ~
Pelgrim apparatuur gekocht? Deel jouw foto's en maak kans op een messenset!

De servicemonteur: een knooppunt van belangen

Inspiratie

Maak kennis met Gert-Jan, service monteur bij Pelgrim. Hij deelt een aantal tips voor als je onverhoopt een keer te maken krijgt met een storing.

Lees verder

Interview november2

Gert-Jan van Veenen (46 jaar) is sinds 1996 werkzaam bij Pelgrim als servicemonteur in het Noorden van Nederland en komt nog elke dag met een glimlach thuis. “Ik begin de dag vanuit huis en start met het controleren van de onderdelen in mijn service-auto. Onderdelen worden geleverd door een in-nightkoerier, in de avond of nacht ervoor. Meestal heb ik ongeveer 8 adressen op een dag en begin ik met het bellen van de klant om te vertellen dat ik onderweg ben. We spreken in deze tijd ook de corona maatregelen even samen door.”

Denken in oplossingen

“Het leuke aan mijn werk vind ik het persoonlijke contact met klanten. Je moet goed kunnen luisteren, maar ook goed kunnen denken in oplossingen. Communicatie is dus belangrijk in mijn vak, maar dat niet alleen. Het technische verhaal moet je liggen en je moet goed en snel kunnen schakelen. De ontwikkelingen volgen zich razendsnel op en up-to-date productkennis is natuurlijk van belang. We krijgen regelmatig cursussen om bij te blijven, dat vind ik ook super interessant. Eigenlijk is elke dag wel afwisselend en anders, dat maakt het zo boeiend.”

Gert-Jan vervolgt: “Ik ben mij bovendien heel bewust van de plek waar ik sta. Ik ben op het bezoekmoment een knooppunt van belangen. Ik los het probleem op van de gebruiker, voor Pelgrim en van de keukendealer, de leverancier en installateur van het apparaat.”

Interview november3

Goed gebruik en onderhoud voorkomt storing

“Ik vind het belangrijk dat klanten goed worden geïnformeerd en geadviseerd bij de aankoop van apparatuur. Hun wensen en verwachtingen moeten passen bij de apparaten die ze kopen om teleurstellingen te voorkomen. Dat is de basis. Daarna komt goed gebruik en het zelf onderhouden van je apparaten. En daarmee bedoel ik schoonmaken of vervangen (zoals bij filters van de afzuigkap).”

Heb je nieuwe keukenapparatuur aangeschaft, maar treden er problemen op bij het gebruik? Dat kan natuurlijk voorkomen. Je kunt altijd advies vragen bij de klantenservice van Pelgrim. Maar ik deel ook graag een aantal praktische tips.

  • Bewaar altijd je handleidingen op één vaste plek in huis. Soms zijn mensen ze kwijt of wordt het een hele zoektocht op diverse plekken in huis.
  • Lees altijd de gebruiksaanwijzing of handleiding van een apparaat door, voor je het gaat gebruiken. Er staat ook handige informatie in wanneer je een storing hebt. Soms kun je het dan zelf oplossen! Vergeet ook niet de Pelgrim website te raadplegen.
  • Geef een apparaat een reset wanneer deze vastloopt. Door enkel het apparaat uit te zetten, de stekker eruit te halen en het na 10 minuten weer aan te zetten, kan de storing al verholpen zijn.
  • Bij een oven adviseer ik altijd: verwarm de oven eerst voor en pak dan pas de ingrediënten om mee te werken. Goed voorverwarmen zorgt namelijk voor de beste bakresultaten.
  • Maak de filters van de afzuigkap regelmatig schoon en ventileer de ruimte goed, want de lucht die de afzuigkap afzuigt, moet ook weer aangevoerd worden.
  • Zorg dat de vaatwasser draait op hoge temperatuur en gebruik weinig wasmiddel. Dat voorkomt verstoppingen.
  • Krijg je de vriezer niet open nadat je hem net geopend hebt? Dat kan kloppen en is juist goed! De deur trekt zich namelijk altijd vacuüm nadat deze net geopend is.

Heb je een storing die je niet zelf op kunt lossen? Op de Pelgrim website vind je nog meer tips en informatie. En wanneer je er helemaal niet uitkomt, maak je een afspraak met een monteur via de klantenservice.